Vart ska Karolina ta vägen?

Känner att det börjar krisa ihop sig, paniken griper in och jag vågar inte ens tänka på hur det kommer gå med mig, vart ska jag ta vägen? När ska jag bli stor, HUR ska jag bli stor när jag är världens största barnrumpa. Igår när jag sprang över vägen till Kent och Karina kom en massa tankar upp, det ilade i tänderna, och det betyder att jag gnisslar dom som jag gör då jag är stressad och mår dåligt. FAN tänkte jag, har det gått så långt? Sist jag gjorde det var i ettan då jag bodde i stan och höll på att bli smällfet och skolkade jämt. Jag vill verkligen inte bli stor, jag är inte som dom andra,  som sa i skolan och önskade att det vore över, jag var nog en enda som ville att skoltiden skulle vara förevigt, för jag förstod verkligen hur bra vi hade det då. Hur jävla enkelt livet är då man går i skolan. Men jag gjorde helt klart fel val i nian, varför valde jag inte handel för? Det var ju det jag ville gå, skitsamma att det var på Wargen där jag vägrade gå i skola, varför vägrade jag det? Bara för alla jävla fördomar mellan Pc och wargen, jag ville inte vara en snobb, jag ville vara den jag var. Men frågan är, är jag den jag vill vara nu?

Kommentarer
Postat av: Maj

Förr eller senare kommer du komma på vad du vill göra, försök att inte tänka så mycket. Det som kanske är bra att tänka sig "Om ja vill flytta?" "måste ha ett jobb?" (ta vilket skit jobb som helst, för att få pengar" "vart vill jag åka utomlands"? "ska jag göra något roligt med mina kompisar"



att bli vuxen, handlar om att ha jobb, skaffa familj, betala räkningar och ta ansvar för sitt liv. Du kan FORTFARANDE vara lika "barnslig" du vet, vara ungdomlig. De behöver inte vara stora saker du måste göra, bara små. Vad VILL DU, HÄR OCH NU!? :) Du kan så mycket mer än vad du tror, Karro! Värden är inte elak, inte livet heller. Du måste bara ändra inställning, såklart som fan att allt löser sig?



men låt de bara få ta lite tid!

2009-08-05 @ 18:38:56
URL: http://majjohansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0