Skriv en jag är bra bok!

Jag har läst och läst och läst, och jag tror det här kommer funka, eller jag hoppas iaf, känner mig faktiskt redan lite bättre, men man har ju bättre och sämre dagar såklart :) Ska iaf börja med min jag är bra bok, men jag vill ha mig en fin bok att skriva i först! Det man ska skriva i jag är bra boken är:

Vad man under dagen gjort som är bra:
Det kan till exempel vara att
idag gav jag Johanna en komplimang eller
jag är bra för att jag klev upp ur sängen idag fast jag inte ville

osv, precis vad som helst huvudsaken man tyckte att det var bra gjort!

Jag är bra för att jag är jag och ingen annan!

Den andra delen man ska skriva är tack:
Man ska tacka för det man har för att på så sätt sluta vilja vara någon annan, tex,
Tack för att jag har tak över huvudet
Tack för att jag har världens bästa familj som skriver i min härliga bok att dom älskar mig ;)
Tack för att min säng är så mjuk och bäst att sova i
osv, det man är tacksam över helt enkelt.

Sist ska man skriva hjälp:
För att det ska bli lättare att sova eller för att man ska sluta oroa sig ska man skriva vad man vill ha hjälp med nästa dag, man kan låtsas att man skriver till sitt intelligentare jag om man tycker det är konstigt.
Då kan man till exempel skriva:
Hjälp mig att våga söka jobb imorgon
Hjälp mig att be om förlåtelse till mina vänner
Hjälp mig att inte vara rädd
osv

Detta ska jag prova med och se om jag kanske tycker om mig själv lite mer sen :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0