En sån där dag då allt är fel

Jag är fulast, ensammast och fetast i världen idag. Ful är jag väl ganska ofta men idag var det fan illa, ensam har jag alltid varit sen Sara flyttade ifrån lägenheten bredvid oss och fet har jag alltid varit upp och ner. Men allra mest tänker jag på ensamheten och undrar vad det är för fel på mig? Aldrig har någon velat vara med mig och bara mig, jag har alltid varit ett sjundehandsval typ. Jag minns så väl då jag var liten och jag ringde alla på telefonlistan och ingen ville leka med mig, alla hittade på dumma ursäkter och då menar jag det verkligen för man kunde senare cykla ut på byn och se personerna man ringt till vara med varandra istället för att åka bort som dom sagt. Jag gav väl upp helt enkelt och nu för tiden försöker jag inte ens, jag vet ju att ingen vill vara med mig och så har det alltid varit. Jag kan möjligtvis vara någon som folk kommer och gråter hos då det inte finns någon annan att gråta hos. Ni anar inte hur det känns att inte ha nån. Jag antar att det är för att jag är världens tråkigaste kanske, jag dricker inte, röker inte eller allt annat som alla ungdomar verka måsta göra. Fast det kan dom väl inte ha dömt mig för i lågstadiet i alla fall? Vad är felet på mig? På riktigt? I gymnasiet träffade man ju i alla fall frugan men nu när det ingen skola är så har jag ingen, alla är 3 miljarder mil härifrån och jag sitter och ruttnar. Dom enda som skulle kunna umgås med en har alltid annat för sig precis som när jag var liten. Den lilla skillnaden nu är väl att jag läst en självkänsla bok och visst, den har hjälpt lite, mest hjälpt till att jag inte sitter och lipar varenda kväll för att ingen tycker om mig och det är ju visserligen bra, men ibland önskar jag att jag bara kunde få sitta och lipa och tycka synd om mig själv, jag är ju den enda. Då trodde jag ju i alla fall att det inte var mig det var fel på. Boken hade väl hjälpt mer om inte alla drog här ifrån och jag stannade kvar, fan vad jag önskar att jag fick göra om mina val i livet. Då hade jag valt handel eller livsmedel istället för hantverk för det var något jag verkligen ville göra. Sen så skulle jag ha sökt vidare innan jag tog studenten och resa någonstans för att växa inom mig. Jag är verkligen en tiny winy människa, jag är världens fegaste. Bokstavligt. Ibland önskar jag så himla mycket att jag inte var jag.


Behövde bara skriva av mig lite, förlåt.

Kommentarer
Postat av: rebeccalarsson

Puss på dig Karolina!

2009-10-12 @ 18:07:57
URL: http://rebeccablarsson.blogg.se/
Postat av: Karita

<3 Du är bäst i mina ögon iaf!

2009-10-12 @ 19:22:02
URL: http://bombos.blogg.se/
Postat av: emelie

"Aldrig har någon velat vara med mig och bara mig, jag har alltid varit ett sjundehandsval typ"



Du har då varit mitt förstahandval, men du kanske har glömt din fru? :(

2009-10-12 @ 19:56:55
URL: http://empersson.blogspot.com
Postat av: Kusin

2009-10-12 @ 20:24:29
Postat av: Jagheterintesune

Känner mig igen mig läskigt mycket i det där.

2009-10-12 @ 20:32:37
URL: http://jagheterintesune.blogg.se/
Postat av: Annica

Det är i Tandsbyn, ca 3 mil från Östersund.

2009-10-12 @ 20:59:48
URL: http://thisisannica.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0