Jag kollade på Oprah igår

Så går det om man har tråkigt, MEN jag fick en sjuhelvetes inspiration! Programmet handlade om att utmana familjer att vara utan Tv, Mobil, Spel, och dator en vecka för att lappa ihop familjen, fyfan vad rätt det är! För jag tycker att Tv och dator och det där har förstört hur människor lever. Tänk utan allt detta så hade vardagen sett helt annorlunda ut och det är på ett posetivt sätt, folk skulle umgås mera, göra mer vettiga, roliga och kreativa saker! Det skulle ju till och med vara lättare att göra läxor då msn, facebook och bilddagboken inte stör! Och jag tänkte faktiskt utmana mig själv framöver men först ska Karita leta fram Bridget Jones boken åt mig så jag kan läsa den :) Hon rekommenderar den boken starkt nämligen och då jag inte har någonting annat som stör mig så blir det mycket lättare att läsa en bok!

Jag tycker ni också ska utmana er själva att göra detta, kanske inte behöver göra det en vecka, en dag räcker ju för att inse hur jävla beroende man är! Jag har inte bestämt mig än hur länge jag tänker prova eller om jag ska ha lite regler som att jag får blogga en gång om dagen eller något sådant bara för att det kan vara kul att se hur det gick för mig i framtiden. Man kanske till och med ska ha en dator, mobil och tv fri dag i veckan och då man gör saker som man egentligen vill göra men som aldrig blir av, som att fixa fotoalbumet som jag köpte för år sen! Eller göra ljus eller något annat mysigt och pyssligt!

Bra idé va? :)

Kommentarer
Postat av: rebeccalarsson

sv: Jag hoppas det :)

2009-10-08 @ 11:26:28
URL: http://rebeccablarsson.blogg.se/
Postat av: Maria

Superbra!



Boråsbloggarna

http://www.borasbloggarna.se

2009-10-08 @ 14:18:38
URL: http://www.borasbloggarna.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0