"varför får nykterister lägre lön"

Varför får nykterister lägre lön?
- Nykteristen kanske inte hänger med på en öl efter jobbet, därför kan den missa tidig information om möjligheter till befodran. Måttlighetens drickare har starkare nätverk och kommer snabbare tillbaka efter sjukdom.

Varför är den som dricker lite inte så ofta långtidssjuk?

- Måttlighetsdrickande är negativt, de skadliga effekterna av alkohol är större än de skyddande. Men ändå är risken mindre för långtidssjukskrivning än för nykterister. Hypotesen är att de själva upplever sin hälsa bättre och har starkare sociala nätverk.

Vinner man något på att vara nykterist?
- Nästan alla studier visar att dom som varit nykter hela livet har sämre hälsa. Nykterister kommer lätt utanför. Socialt liv är knutet till alkohol. Alla aktiviteter efter jobbet ska kanske inte inkludera det.


När jag läser sånt här så blir jag rent av förbannad. Det är väl därför jag håller mig undan tidningar, nyheter och dylikt. Jag vill verkligen inte veta hur verkligheten ser ut, för den är så jävla tragisk. Ska jag behöva bli utanför bara för att jag inte dricker? Hur patetisk är inte världen då. När människor inte kan hitta på saker utan alkohol så har det gått för långt! Nu är jag ju inte helt nykterist, men jag är fan nära på. Jag tycker alkohol är fullständigt onödigt och bara förstör fina saker oftast eftersom folk inte kan hantera det. Hade det inte funnits så hade världen sett så jävla mycket bättre ut. Då hade inte lika många familjer splittrats, onödiga dödsfall uppkommit och vi hade sluppit massor av bråk och misshandel. Min Pappa kanske till och med hade lyckats behålla min mamma. Ni får säga vad ni vill men alkohol är ett jävla dåligt påhitt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0