Det var bättre förr..

..då datorer var skit
..då man köpte skivor och lyssnade på dom i en spelare och man lyssnade om och om igen och kunde varenda sekund utantill
..då man gick på dans för att träffas istället för på krogen
..då man skrev brev för hand
..då man ringde till varandra på hemtelefonen
..då man plockade 7 sorters blommor på midsommarafton
..då man gick hem till varandra och spelade åttabitars
..då mobiler inte fanns
..då melodifestivalen fortfarande handlade om musik
..då det fanns affärer i byar
..då man cyklade dit man skulle
..då man inte visste så förbaskat mycket
..då man spelade bingolotto på lördagar
..då man spelade in saker på kasettband
..då man framkallade bilder


Blääääääääääää, jag hatar tvåtuseentalet. Jag känner verkligen hur fel i tiden jag blev till. Jag passar inte in här, man mår dåligt av det här. Jag är villig att ändra mig, är ni med? Vill ni spela bingolotto med mig och bojkotta datorer och telefoner? Vill ni vara min brevvän och vill ni följa med mig på biblioteket? Vill ni cykla med mig på ödes grusvägar och fika efter vägen? Vill ni sitta med mig på golvet med tusen cdskivor och nöta en efter en?  Vill ni sitta och spela åttabitars med mig i timmar?  Vill ni göra en kollage tavla med mig med massor av bilder vi tagit på alla våra äventyr?

Kommentarer
Postat av: syster med barn

vi är med!

2012-02-27 @ 05:46:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0