Såna där vuxensaker

Söker lite jobb och tänker på framtiden. Idag eller imorgon ska jag gå ut med lite CVn, funderar vart jag ska lämna in och vart jag vill jobba. Tur jag har min fina syster som kan skriva ut en massa åt mig. Har ingen lust alls att vandra ner på arbetsförmedlingen och göra det, man tappar allt bara man går in där. Depression liksom. Har nyss gjort en ägglatte ala cecilia folkesson och hoppas att den är god. Undrar om jag ska ta mig an Mia Törnblom idag, behöver verkligen en fet dos av henne. Sen är det dags. Så jävla kukless på att leva som jag gör just nu. Just nu vill jag bara ha ett fast jobb helst igår. Jag som är en sådan trygghetsperson fuckar ju ur totalt på att leva såhär. Kan det vara därför jag mått så dåligt senaste tiden? Bland annat iaf. Och sen skulle jag hemskt gärna vilja bli kostrådgivare, fatta vad roligt jobb! Näe, nu ska jag äta frulle och sen ska jag läsa Mia :) Ha en bra dag!
 

Kommentarer
Postat av: Pia

Hej Karolina!
Jag heter Pia och arbetar på Arbetsförmedlingen, vi prenumererar på inlägg som handlar om oss. Vad bra att du ska ut och göra spontanansökningar eftersom många jobb aldrig annonseras ut.
Ett tips kan vara att söka fram företag via eniro.se eller allabolag.se för att se vilka företag som finns i din närhet som du kan söka arbete hos. Det kan även vara bra att läsa på om företaget via deras hemsida innan du besöker dem.
Har inte arbetsgivaren något arbete för tillfället kan man fråga om det går bra att återkomma längre fram för att höra sig för om det har något behov, på detta sätt kan du knyta kontakter med olika arbetsgivare.
Redan nu börjar sommarjobben komma ut på Platsbanken så det gäller att vara ute i god tid och sommarjobb kan vara en väg in till ett fast jobb. Praktik kan kanske också vara något för att få in en fot på ett arbete. Kontakta oss gärna om du har frågor och funderingar kring arbetssökandet. Du når oss på 0771-416 416 eller genom att göra ett besök.
Lycka till, och hoppas du kommer ut i arbete snart.
Med vänlig hälsning
Pia, arbetsförmedlare.

2013-01-08 @ 12:45:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0