Paleo/lchf scones till frukost efter ett bodypump pass

Igår fyllde jag år, fick hur många fina presenter som helst och en riktigt mysig dag. Jag börjar känna mig mer bekväm i livet över huvudtaget känner jag så det känns så skönt. Allt känns bra utom jobb biten. Klockan 10 idag begav jag mig på ett bodypump pass, svårt att ta sig upp och dit men jag gick och jag klarade det. Det är såna dagar man blir så förbannat stolt över sig själv :) Så nu har jag varit på gymmet 11 gånger på 14 dagar, fattar ni hur sjukt det är? Lata, sockerberoende Lina börjar fan få bukt på det här nu. KÄNNS FANTASTISKT! Nu sitter jag dessutom och mumsar på världens godaste nyttiga scones, här kommer receptet:
 
1 halv avokado
1 ägg
1 dl mandelmjöl
1 msk kokosmjöl
1 tsk fiberhusk
1 tsk bakpulver
1 nypa salt
kardemumma efter behag
1 dl blåbär
 
Blandas till en smet och plattas ut till en rund deg på bakplåtspapper och skär ett kors över, skjuts in i ugnen i 15 minuter på 200 grader. Det är även gott att strö över solrosfrön innan man sätter in den i ugnen. Servera med smör och hallon. Mmmmmmmmmmmmm. receptet är lite omgjort härifrån.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0