and there is no god with a plan, it's sad

Jag blir så himla ledsen. Jag vet inte riktigt hur det gick till men jag brukar gå in på bloggar och sen kolla in bloggar som de bloggarna länkar osv osv. Jag hamnade i ett hemskt mönster. Varenda blogg jag hamnade på stod det orden Jag är tjock, jag är fet, jag har ångest, jag skär mig, jag är onormal. Och det gör mig så himla ledsen att läsa sådant. Eftersom att dom tutat i sig alldeles själva att dom är fet. Allt sitter i huvudet och det är så himla synd att det ska behöva vara så. Skulle de väga 30 kilo så skulle dom se på sig själv på samma sätt ändå. De tror att bara de går ner några kilon så löser det sig. Men så är det inte. Det sitter i huvudet. Varför kom de in på de tankarna? Jag önskar att jag kunde hjälpa alla. Jag önskar att alla kunde se på sig själva så som de är värda att ses på. Jag önskar att dålig självkänsla inte fanns. För jag tror och nästan vet att utan dålig självkänsla så skulle den här världen vara underbar. Den skulle inte vara defekt, utan dålig självkänsla tror jag inte ens att Hitler skulle varit ond. Att en endaste sak kan göra världens människor så illa.

Något som jag tycker ska införas i skolan är just det här. De längsta lektionerna ska vara om självkänsla, det är så jävla viktigt. En vacker dag skulle jag vilja stå och föreläsa om det. Får se om det kommer hända.

Kommentarer
Postat av: Julia

Sv: Ja du det tror jag med! Har hört om de böckerna du nämnde, men det har aldrig blivit av att jag läst dom... Men kanske ska kolla om dom finns på biblioteket nu när du säger det :)



Ett jättebra inlägg! Även om jag inte har världens bästa självkänsla kan jag bli väldigt ledsen och arg över att det finns så många andra som låter den förstöra deras liv. Som du säger är det väldigt onödigt. Men ack så svårt att vända på tankemönstrena (vilket jag har erfarenhet av :/)



Tack så mycket för omtanken!

2010-02-10 @ 17:18:19
URL: http://dreamsofbeautification.blogg.se/
Postat av: Madeleine

Jadu, det är både dom själv som säger det och andra. Dom har nog fått många kommenterar om deras utseende och då börjar man själv se sig så. Inte alltid. Så det är inte bara en själv som gör det. Man mår inte bra av att andra trackar på en. Och jag tror att jag skulle må såmycket bättre av att gå ner, eller jag vet, eftersom att det är de jag mår lite, bara lite, dåligt av. Och då blir det så klart att jag mår lite bättre också om det dåliga försvinner. :) Men, det är väldigt mycket uppe i huvudet, just om hur man ser på sig själv. Men det ärju de som gör det också. Tycker du tillexempel att din hårfärg är för mörk och du trivs inte alls i den och vill inte visa dig i den, är det bara du som ser det. Men det är ju det som är det viktigaste, vad man själv tycker. Och vet du att du känner dig bättre i blont hår så färgar du så klart de. Du går ju inte runt med för mörkt färgar hår bara för att acceptera det även fast du mår dåligt över det.



Puss

2010-02-11 @ 14:13:24
URL: http://louiisemadeleine.blogg.se/
Postat av: P R I M M S

grymt snygg blogg!!!



Jag har en superbra tävling med få deltagare som man kan vinna valfritt smycke från Aldora.se :) Delta gärna, stor chans att vinna och tävlingen avslutas ikväll! KRAM

2010-02-16 @ 20:20:29
URL: http://primms.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0