Det här med att bara behandla symptomen

Ibland undrar jag hur blind alla är? Visst hjälper det att behandla symptom, men då kommer det ju oftast tillbaka. Så är det med sjuvård och hela vårat samhälle. Allt handlar om att lindra och behandla symptom, vi har varken tid eller ork till att gräva djupare även om det skulle underlätta allt. Om fler och fler människor blir sjuka så blir det ju knappast bättre att göra fler och fler mediciner och fler hälsocentraler och sjukhus. VI MÅSTE GRÄVA DJUPARE! Varför blir fler sjuka? Är det allt fett? HAHA, Ja se vilken fin utveckling vi fått på sjukdomar nu. Nu är ännu fler sjuka och feta än någonsin. Men absolut, det måste ju bero på fettet.. eller?
 
Fattar ni hur mycket pengar vi skulle spara in om vi grävde lite djupare? Om diabetiker fick rätt mat, och allergiker tog bort e-ämnen och fick riktigt mat. (MED FLERA!) Samma gäller mig, fattar ni hur mycket jag har tjänat på att gräva lite djupare, fattar ni att jag var konstant sjuk i två år? Jag hade svamp hela tiden, gick till doktorn, fick nån tablett så gick det över någon dag till någon vecka. MEN DET KOM ALLTID TILLBAKA. Jag grävde, jag forskade och jag sket i vad allt barnmorskorna och läkarna sa för uppenbarligen hade dom fel. Och se där, nu har jag varit frisk i ett år. Jag började med LCHF och kroppen mådde så sjukt mycket bättre. Men jag behövde en sista liten pusch, hade dock frågat många gånger om p-pillren kunde påverka till detta? Nej sa varenda läkare och barnmorska jag frågade, men se där hade de också fel. Jag slutade med p-pillren och sen dess har jag varit frisk (Förutom då jag frossade i kolhydrater i några veckor och jag blev sjuk DIREKT)
 
Mat och hälsa påverkar så sjukt jävla mycket mer än man vill inse ibland. Och jag är så glad att jag är tjurig, snål och källkritisk idag. Varför ska jag tro på några som gått utbildningar som är sponsrade av medicinföretag? Dom vill ju ha oss sjuka. Nu säger jag inte att dom alltid har fel men ofta. Samhället vi lever idag är för ytligt och på så sätt kommer vi gå i graven. Dags att ta tag i skiten nu och syna allting! tycker jag tycker jag (Med Astrid Lindgren ton)
 
 

Kommentarer
Postat av: tyraelvira

vilken fin blogg du har! och vad vacker du är!

2013-09-02 @ 19:12:11
URL: http://tyraelvira.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0