Så mycket ansvar

Ofta funderar jag vad jag egentligen hade gillat om världen inte var så könsstereotyp, gillar jag verkligen mode? Vill jag verkligen att Joel ska bära matkassarna? Hade jag haft långt hår? Vad hade jag tyckt vara sexigt? Älskar jag Seth Rydell för att jag är formad att älska honom? Hade jag mekat med bilar? Fattar ni hur jävla läskigt det är att det är världen som format mig.
 
Och samtidigt tänker jag vidare på hur jag ska låta mina framtida barn forma sig själva, jag vill inte att alla ska säga att mina barn är fin när dom har klänning, jag vill inte att dom ska känna sig feta när dom är 7 år. Fattar ni vilket jävla ansvar vi har? OCH JAG HATAR ATT JAG BIDRAR, jag säger ju också att barnen är fina, men det är ju så man gör. Jag försöker ofta tänka på det, jag vill att fin ska ha en annan innebörd. Jag vill att barn ska få vara barn.
 
 

Kommentarer
Postat av: Jenny

Så jävla bra skrivet!

2013-10-24 @ 13:53:53
URL: http://jennyaliskt.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0