De två som förde mig till livet


Mamma har alltid funnits där, henne har man alltid kunnat lita på i vått och torrt. Även om hon inte är den bästa på att trösta så vet man att hon vill väl. Om någon är elak så säger hon alltid "Ja men han/hon kanske inte har haft det så lätt" men om man är riktigt ledsen på någon så säger hon att hon ska slå denne. Hon jobbar med att torka gamlingar i rumpan och det har hon gjort i typ 30 år, under dessa år har hon också fört mig och mina 3 syskon till livet. Och även fast hon inte tror på det själv så är hon en så bra mamma som det går! Hon är helt fantastisk och har alltid tagit hand om oss hur mycket ondska som än försökt jävlas med oss. Det enda jag vill är att hon ska förstå hur underbar hon är men hur många gånger man säger det så går det inte in. (Jag tror Joel känner igen detta i någon annan person också) 


Pappa är den som bjuder på mat på kiosken då man begär. Efter mycket tjafs och utskällningar så tror jag nästan att det har gått in nu vad han har gjort och han försöker bättra sig. Det var hans utseende jag fick som ni ser och det är han jag stjäl saker av oftast. Man kan faktiskt sjukt nog göra fynd i hans kaotiska hem. Han jobbar med att leka med element i uppsala numera, förr i tiden var han chef på OK. Han överdriver med julklappar och tycker det är coolt att beställa alla från ellos och cellbes. Han vill väl han också fast det inte blir så bra ibland. Han är som han är och jag har äntligen accepterat det nu så jag slipper bli besviken något mera. Han är ju trots allt min pappa.

 


Kommentarer
Postat av: Karita

Åååh jag blev tårögd! :S

Ere du som du menar som Joel känner igen mmamadraget i??

2010-12-15 @ 12:02:31
URL: http://bombos.blogg.se/
Postat av: Karita

Hehe kanske lite då.. :P



Simon tyckte jag nog behövde det där och skriva ut och ge till folk efter jobbfesten! Snäll han :P

2010-12-15 @ 12:24:45
URL: http://bombos.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0