Vad kärlek är för mig

Kärlek är: att busa med Moa då hon säger roliga söta saker, julmusik och juldoft, midsommar då man plockar blommor, då solen värmer ryggen, när det snöar för första gången, då någon man verkligen saknat kommer hem, då man kollar på fjollfilm och blir glad i magen då dom får varandra på slutet, att julpynta, att slicka ur skålen då man bakar, glada överraskningar, pussar och kramar, fina ord, goda gärningar, god mat, när man får lön, när man hittar pengar man inte visste att man hade, när man hittar något man letat jättelänge, och massa massa mer.

Kärlek är sjukt svårt att beskriva, men om jag ska göra det i en enkel version så låter det sähär: Kärlek för mig är lycka, skratt och pirr i magen. Att det klickar och att man kan skratta med varandra. Det är det som är grunden tror jag, har man det så flyter resten på. Jag tycker att Björn Gustafssons låt beskriver kärlek till en annan människa sjukt bra med glimten i ögat, och det är så jag tycker det ska vara. Kärlek är allt som får en att le och må bra som till exempel strösslet på en glass eller att få somna i Joels mysigaste och tryggaste famn.




Du är doften av viol
Du är restskatten från fjol
Du är en helt fantastisk tjej
Du är Beatles å Leila K
Du är glad och elegant
Du är laktosintolerant
Du är strösslet på en glass
Du är det roliga i hasch


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0