Tecken på att självkänslan behöver tränas upp

  • Du är svartsjuk.
  • Du styrs av en massa rädslor.
  • Du är överdrivet självupptagen.
  • Du ser ner på och pratar en massa skit om andra människor.
  • Du känner dig ful och tror att allt blir perfekt bara du blir lite snyggare.
  • Du känner dig som en bluff och tror att du snart kommer bli avslöjad.
  • Du gör saker för att visa andra att du kan istället för att göra det du själv vill.
  • Du jämför dig med andra hela tiden och känner dig bara bra så länge ingen annan är bättre.
taget från Mia Törnbloms: Du äger.

Jag tycker att om ni känner er träffad utav något av det som står ovan (och var ärliga mot er själva) så tycker jag att ni ska börja att arbeta med eran självkänsla, det är nämligen det bästa jag gjort i hela mitt liv. Att ta tag i mig själv och jag märker resultat bara av att läsa Mias böcker, och då har jag inte ens gjort övningarna (som jag såklart ska göra).

Jag mådde jättedåligt förut och utav Självkänsla nu så upptäckte jag att det är jag som står för hur jag mår, inte vad som händer mig utan hur jag hanterar situationen. Förut hade jag alltid på mig offerkoftan och skyllde på alla andra, att ingen ville vara med mig och jag trodde jag var skitdålig för det men egentligen så var det så att det var jag som stötte ifrån mig alla och var en skitdålig vän själv!

Men om ni som sagt känner att ni har dålig självkänsla (vilket typ alla har) så tycker jag ni ska jobba med den, det finns så många som mår dåligt i onödan! Så gör någonting åt det.

Kommentarer
Postat av: W I C T O R I A

Va träffad jag känner mig!

Har faktiskt läst Mias bok "Självkänsla nu" förra året. Men som med allt annat är ju självkänsla något man måste jobba på,.. Har vart dålig på det!



Får ta & läsa den igen :) Bra blogg btw!

2010-01-12 @ 20:08:43
URL: http://wictoriawester.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0