Hur tusan ska jag hinna?

Fåglar faller från himmelen och snart dör vi. Hur tusan ska jag hinna göra allt? Jag ska tametusan börja med att beställa min kamera, om vi ska dö så spelar det ju ändå ingen roll att den är dyr, eller hur?

Sen ska jag skriva en lista på saker jag vill göra innan jorden går under. Vafasen, jag vill ju skaffa hus, barn, hund och volvo. Jag vill resa jorden runt och ta kort på alla fina platser och sen vill jag göra massor av tavlor av dom korten och sätta upp i mitt fina hus. Jag vill åka dubbeldäckarbuss utan tak med en såndär snubbe som berättar om byggnader, jag vill prova äta råbiff, jag vill se pyramiderna och sfinxen, jag vill lära mig åka slalom, jag vill lära mig dansa salsa, jag vill dyka och titta på färgglada fiskar osv osv... Hur tusan ska man hinna med allting?, och det största problemet, hur ska man ha råd med allting? Hade man varit säker på att den verkligen går under så hade man ju kunnat råna en bank och lekt så länge det vara. Men det blir ju mindre kul att tillbringa undergången ensam i fängelset, då sitter jag hellre i Joels famn. Fasen också.

Måste den gå under då jag är så himla ung? Den kan väl gå under då jag är klar med livet iaf, fast då får ju mina barn lida istället. Ursäkta där uppe, skulle det gå att ställa in jordens undergång?

Kommentarer
Postat av: Madeleine

Först och främst så säger "dom" inte att jorden ska gå under, utan att det ska bli en väldigt stor förändring, som i 2012, jorden går ju inte under utan det blir "bara" en väldigt stor förändring :) Och för det andra så löser det sig med pengar när vi får jobb, våran tid kommer den också :)

2011-01-05 @ 19:24:42
URL: http://louiisemadeleine.blogg.se/
Postat av: Siolia

Vad duktig du är på bloggdesign! :P Såg Karitas blogg, fin fin. Hoppas du tar betalt ;)

2011-01-05 @ 20:12:00
URL: http://siolia.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0