Nu har jag handlat inför balsammetoden

Har läst massor om produkter och skit vi luras köpa för att "det är bra för våran hud och vårat hår". Jääävlar vad mycket bullshit det är, allt är ju fejk. Inga av dom produkterna som påstår att de ska vårda och sånt skit gör just det. Dom förstör hår och hud istället och rubbar den naturliga balansen. Ett steg på resan att bli lite mer naturlig är att skippa schampoo helt och endast tvätta med balsam (och då ska det vara ett balsam som inte innehåller massa SKIT). Här på bilden har jag ett "sista schampoo" Som man måste ha för att tvätta bort dumheter som man dränkt sitt hår i, och balsam som jag sedan ska börja tvätta mitt hår med.  Här kan ni läsa mer om balsammetoden.

 

Vill också sluta med tvål och deodoranter men måste läsa på om det mer först.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0