Vi är bara tragiska och stela i Sverige

Man går förbi stortorget och hör hög musik och ser massor av människor dansa kring en eld! Det första jag tänkte var att dom offrar haha! Det var ju en komisk tanke. Då jag kom hem så sökte jag upp vad som hände och det är tydligen Persier och Kurder som firar nyår och de gör dem med dans och brasa! Det är en tusenårig persisk tradition där man hyllar våren, freden och mänskligheten. Jag gillar det, jag tycker att de dem skrivit i denna artikeln är så tragiskt sant också. Dom vill gärna att vi svenskar ska vara med och fira med dem, men svenskar är stela och dansar bara om de är fulla. Jag önskar att vi vore lite mer öppen och ja? Vad heter motsatsen till stel? Vi måste skärpa oss och sluta tro att man inte kan ha roligt utan alkohol, det blir ju vad man gör det till och utländska människor verkar kunna släppa loss mycket mer utan den onda drycken! Se bara på Spanien och Indien (nu tolkar jag iofs bara sånt jag sett på film men ändå), de dansar och har massor av fester och är glada! Mer sånt åt Sverige!

Kommentarer
Postat av: Madeleine

Jag tror också det har å göra med att vi är väldigt blyga, inte bara stela. Eller det är väl de som gör att vi ser stel ut.

2011-03-15 @ 22:17:24
URL: http://louiisemadeleine.blogg.se/
Postat av: mmautildah

Fin blogg , vad gör du :)? ♥

2011-03-15 @ 23:47:02
URL: http://mmautildah.blogg.se/
Postat av: Jenny

Jag håller verkligen med!

2011-03-16 @ 07:40:08
URL: http://satsuki.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0