Vi måste sluta döma varandra.

Skrev precis en status på facebook och sen fick jag lite panik över vad jag hade skrivit, vems fötter trampar jag på nu? Vem tar illa upp och vet tycker att jag är fånig? Eller ännu värre alla som gillar statusen för att viktnedgång är en sån jävla stor sak. Jag ville bara uppmärksamma mina resultat lite, nu börjar jag ångra mig. Men jag vill tillägga att viktnedgång för mig är en kamp mot min hetsätning. Det finns ingen risk att jag svälter mig, jag jobbar på helt andra grunder nämligen sockerberoende. Jag vet att om jag äter vissa saker så hetsäter jag, det snurrar till i min hjärna och sen är det igång. 
 
Med det vill jag säga att vi måste sluta döma andra eller ta illa upp över vad andra gör för att vi har ingen aning om varför. När människor tycker att jag är fånig för att jag inte äter bullen som bjuds på eller tycker att jag är duktig. Det handlar inte om duktig eller att jag aldrig "unnar mig" utan det handlar om överlevnad oftast.
 
Ikväll ska jag äta på restaurang och jag är ärligt orolig, för jag vet att om något går fel så kommer jag börja hetsäta och jag mår SÅÅÅÅ dåligt utav det. Dessutom vet jag hur svårt det är att komma ur det. Men fan vad gott det ska bli.
 
För mig får ni äta bullar varje dag om ni vill och för mig får ni äta sallad varje dag om ni vill men det viktiga är att ni tänker på er själva och vad som känns bra för er. Nu vet jag inte heller vilka tår jag trampar på eller inte men jag vill att det ska vara ett positivt och fint inlägg där jag bara vill väl. Jag är dessutom öppen för förslag om jag någonstans tänkt tokigt. 
 
Ha en bra lördag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0