Låt mig vara liten och förtvivlad

Oftast när jag är ledsen så säger människor åt mig hur jag borde känna istället. Då undrar jag, har jag inte rätt att vara ledsen en stund? Bara för att jag har en fin kille eller tak över huvudet, har jag inte rätt att gråta då? har jag inte rätt att känna mig värdelös en stund? Får man inte vara ledsen för att det inte hänt en tragedi? Varför får alla vara ledsen utom jag?
 
Låt mig lyssna på några sorgliga låtar, och säg såhär: Ibland känns allt piss och skit, men det går över. För precis så är det ju. Det går över. Så säg inte att jag inte får känna som jag gör, snälla! För om någon säger att man inte har rätt att vara liten och förtvivlad så känns det ju tusen gånger mer fel.
 
Nu vill jag inte att någon ska bli arg och ta åt sig fel, verkligen inte. För ofta blir det fel också, jag får inte berätta hur jag känner. Detta gäller inte bara en person heller, det är läskigt många som gör såhär och jag förstår inte varför? Jag vill att ni ska tänka efter. Alla har rätt att vara ledsen en stund. Alla har rätt att känna. Finns där som stöd och säg inte att det är fel, känslor är svåra att styra över.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0