Världens godaste pepparkaksbröd

 
2 dl mandelmjöl
1 tsk bakpulver
1 msk fiberhusk
2 msk pepparkakskryddor
100 g mjukt smör
3 ägg
 
eventuellt hackade nötter och frön
eventuellt en skvätt grädde
eventuellt lite sötning
 
 
Blanda alla torra ingredienser i en bunke, vispa smöret mjukt och fluffigt och tillsätt ett ägg i taget. Häll i mjölblandningen och vispa till en smidig smet (med elvisp). Jag brukar också blanda i solrosfrön, pumpafrön och hackade mandlar och valnötter men det är en smaksak. Hällde också i en skvätt grädde sist och de blev de bästa bröden jag gjort hittills. Klicka ut 10-15 små bullar på bakplåtspapper och grädda i ugnen cirka 15 minuter på 175 grader! Sen är det klart, DAGS ATT NJUTA!
 
Jag brukar blanda bregott med kanel och liite stevia strö att ha på bröden. I LOVE IT!
 
ursprungsreceptet har jag hittat här

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0